Na de start direct een ’tent bend’, via de ‘Lion-straight’ en de ‘Job Visser Right Hander’ omhoog naar de ‘Nijman Fence Hairpin’. Om daarna weer af te dalen via de ‘IZV-Chicane’, de ‘Kaai-curve’ de laatste bocht ‘Paul Baart Left Hander’ naar de finish. Precies een 1/4 mijl lang circuit wat vrijdagavond een ‘Goodwood’ sfeer ademde. De dress-code was ook afgestemd op de tijdgeest van de jaren vijftig en zestig, waarin de hill-climbs in Engeland hoog op de autosportkalender stonden.
Vrijdagavond ademde Walsoorden de sfeer van de Hill Climb zoals die in het Verenigd Koninkrijk in de jaren vijftig en zestig werden gehouden. Door samenwerking van de GMR – een vriendenclub van circa 10 klassiekerliefhebbers – en de Rotary Hulst werd als proloog voor de Dijken- en
Krekenrally deze Hill Climb in Walsoorden georganiseerd. Zo’n veertigtal unieke klassiekers deden mee. Vooral de Austin Seven, de Jaguar D-type en de Bentley met compressor pasten helemaal in het scenario.
Het parcours was grotendeels uitgezet op het terrein van de familie Lion die in Walsoorden oude schepen verhandelt en restaureert. In de loods ligt bijvoorbeeld een houten Italiaanse Riva speedboot uit 1954, maar ook veel houten zeilschepen waaraan je kunt zien dat zo’n constructie veel authentiek vakwerk eist.
Bij deze wedstrijd was snelheid niet belangrijk, al waren er verschillende deelnemers die de bocht met grint na de start ‘slowly sideways’ namen, tot vermaak van het publiek. De deelnemer die de twee manches in vrijwel gelijke tijd aflegde werd de winnaar. Uiteindelijk waren er twee deelnemers
die ex aequo eindigden. Uiteindelijk werd Rolf van Waterschoot tot winnaar uitgeroepen omdat hij won met de oudste auto. Pim Crombeen werd tweede. Hij had weliswaar met een MG ingeschreven, maar kwam door pech met een hedendaagse auto aan de start.
(bron: www.rbnn.nl)